10 Marketingtactieken voor startups

Iedereen wil extra gebruikers, abonnementen en aanmeldingen. Het probleem is om ze snel en goedkoop te krijgen. Gelukkig hoef je bij het lanceren van een nieuw bedrijf niet alle anderen te besteden.
Wees in plaats daarvan innovatief en out-of-the-box met uw marketing. Dit levert betere voordelen op dan massale uitgaven. Dit wordt growth hacking genoemd. Het promoot uw bedrijf via alle platforms, niet alleen via marketing.

Dit is een trefzekere aanpak om het succes van uw startup te vergroten. Hier zijn 20 ideeën om uw bedrijf te laten groeien.

  1. Start een verwijzingsprogramma
    Verwijzingsmarketing kan snel een grote aanhang opbouwen.

Met deze methode kunnen klanten reclame maken voor uw goederen. Het is een eenvoudig idee, maar weinig startups nemen het over.

  1. SEO – krijg veel verkeer. Resultaten bekijken.

Materiaalmarketing – Ons team ontwikkelt inhoud die wordt gedeeld, links en verkeer.
Effectieve betaalde strategieën met aantoonbare ROI. Het is vooral belangrijk omdat 92% van de consumenten persoonlijke verwijzingen verkiest boven andere vormen van marketing.

  1. Vertrouw op verwijzingen

U wilt dat uw consumenten uw startup promoten bij hun collega’s. Om iets goed te doen, begin niet vanaf nul. Andere corporaties deden immers het werk. Ik hou van ambassadeur. Het behandelt alle specifieke kenmerken van het verwijzingsprogramma, zodat u zich kunt concentreren op productontwerp en promotie. Dit is een goede techniek om virale interesse in uw product te ontwikkelen.

  1. Maak van uw product een uitdaging.
    Bij virale marketing is het vaak moeilijk om te bepalen wat het bedrijf te bieden heeft. Je krijgt mogelijk geen krediet voor een virale video. Slimme video’s leggen uw product mogelijk niet uit of verkopen deze niet. Hoe repareer je het? Maak van uw product de focus van virale marketing. Codecademy moedigde de goede voornemens van 2012 aan om te leren coderen. Het ging wijdverbreid omdat leren coderen het gemakkelijkst was op hun platform. De nieuwjaarsmarketing van de site leidde tot een groot aantal gebruikers. Vind de exacte behoefte die uw product oplost en maak het een uitdaging voor anderen om eraan te voldoen. Je startup zal in je opkomen. Het gebruik van een bèta om uw startup te lanceren bij nieuwe consumenten kan een gevoel van exclusiviteit creëren en fans verleiden om zich eerst aan te melden.

Zo kregen veel startups hun eerste klanten. In 2013 had Slack een uitnodiging nodig om hun product te gebruiken. Dit is een tactiek van PayPal en Pinterest die u kunt gebruiken om uw goederen op de markt te brengen. Als je niet bang bent om offline te gaan, communiceer dan met influencers op conferenties en beurzen.

In de Ruby-gemeenschap zijn RubyConf en RailsConf live-evenementen waar ontwikkelaars samenkomen om programmering te bespreken. Door gebruik te maken van zijn banden met ontwikkelaars, kon Mike Perham Sidekiq promoten op conferenties. Dit bracht Sidekiq-uitrusting bij ideale klanten en hielp hen uit te breiden. Zijn offline promotie kan uw bedrijf helpen ontwikkelen.

  1. Gebruik stickers
    U kunt een enorm gebruikersbestand opbouwen door gratis stickers uit te delen en openbaar te maken.
    Reddit-oprichter Alexis Ohanian heeft $ 500 uitgegeven aan stickers. Het was de enige marketinginvestering die werd gedaan. Hij zette ze in openbare ruimtes en gaf wat aan vreemden. Deze marketingstrategie heeft Reddit gemaakt tot wat het nu is. Ik raad aan om een ​​bedrijf te kiezen dat op maat gemaakte stickers in bulk print als je van plan bent meerdere stickers te verzenden. Een bedrijf als StickerMule biedt aanzienlijke kortingen als u honderden stickers afdrukt, zoals de Reddit-oprichters deden om hun startup te promoten. Dit is een kosteneffectieve strategie om op te vallen en een aanzienlijke interesse van startups te wekken.
  2. E-mail forumposters
    Als u wilt dat het product of de service van uw startup wordt gedeeld, richt u zich dan op forumgebruikers. Zapier bouwde hun merk op deze manier toen ze voor het eerst begonnen. Zapier e-mailde Andrew Warner, die functieverzoeken op StackExchange deed. Aan deze eisen werd niet voldaan en Zapier wist dat forumposters wanhopig waren.crm Hoe kan ik PayPal-contacten importeren in Highrise Web Apps?
    Zapier heeft de posters per e-mail gestuurd om te laten weten dat de functionaliteit is gemaakt. Dit leidde tot veel promotie door influencers. Je kunt een groot publiek van enthousiaste volgers genereren door internetklachten te verlichten.

Om dit goed te doen, moet u productgerelateerde forums lezen, een sterke oplossing bouwen en deze vervolgens aan de relevante mensen adverteren. Dit is een geweldige methode om waarde toe te voegen en gepromoot te worden.

  1. Laat je publiceren in een tijdschrift
    Als je meer verkeer wilt, laat je dan publiceren. PM-software I Deze strategie heeft het merk doen groeien. Software voor het volgen van voortgang heb ik gedaan

Toen Lifehacker ze liet zien, nam het verkeer toe. Samen met meer bezoekers kwamen er meer gebruikers, wat het bedrijf hielp zich te ontwikkelen. Lifehacker verkeert naar idonethis. Begin contacten te leggen met grote tijdschriften. Deel hun inhoud, maak contact met redacteuren en voorkom overpromotie.
Als u een relatie aangaat, kunt u mogelijk verbeteringen introduceren die leiden tot verkeersdrukte.

  1. Neem contact op met een specifieke groep
    Als u snel een gebruikersbestand wilt creëren, ken dan uw doelconsument. U kunt vervolgens communityspecifieke inhoud ontwikkelen. Hoe meer u zich op dit segment richt, hoe effectiever uw marketing. Dropbox gebruikte deze methode om ‘s nachts 75.000 gebruikers aan de wachtlijst toe te voegen.

De oprichter heeft een video gemaakt waarin de essentiële functies van Dropbox worden uitgelegd

atures met behulp van memes en Digg inside-moppen. Toen hij het op Digg deelde, ging de verklarende video van Dropbox viraal, waardoor de software werd gelanceerd.
Als je een enorme online community hebt, kun je op deze manier viraal adverteren voor je startup.

  1. Wees de grootste fan van je product
    Als u net een bedrijf voor gebruikersinvoer bent begonnen, zult u ontdekken dat de site worstelt met weinig gebruikers. Het is moeilijk om het “kip-en-ei”-raadsel op te lossen. Een klein gebruikersbestand betekent minder inhoud, wat deelname ontmoedigt. Om met Quora deze cyclus te doorbreken, werd oprichter Adam D’Angelo een belangrijke gebruiker.

In het begin beantwoordde hij veel vragen, wat leidde tot verdere diepgaande antwoorden en de basis legde voor uitstekende inhoud op de nieuwe site. Als je hetzelfde probleem hebt, is het antwoord hetzelfde. U zou de beste gebruiker van uw startup moeten zijn.

10 wedstrijd
Als je een snelle startgroei wilt, houd dan een wedstrijd. Hoewel we wedstrijden vaak beschouwen als een kunstmatige techniek om nieuwe klanten te winnen, hebben enkele van de meest succesvolle nieuwe ondernemingen in het afgelopen decennium ze gebruikt.

YouTube werd de grootste website voor het delen van video’s door elke dag een gratis iPod Nano weg te geven aan uploaders en uitnodigingen. Als je je startup snel wilt uitbreiden, doe dit dan. Met de tools die nu beschikbaar zijn, zijn wedstrijden gemakkelijker uit te voeren dan toen YouTube begon. In de huidige wereld van sociale media is Facebook een geweldige plek om een ​​wedstrijd voor het stimuleren van groei te organiseren.

Conclusie


Gebruik creatieve marketing om uw startup te ontwikkelen. Denk buiten de gebaande paden in plaats van meer uit te geven aan traditionele advertenties en digitale media voor grote resultaten. Als u een startup aan het opstarten bent, moet u de meest actieve gebruiker zijn en boeiend materiaal over uw product leveren.

Bedrijven die meer bezoeken en gebruikers nodig hebben, moeten een extraatje aanbieden. Wedstrijden, bonussen of contant geld kunnen worden gebruikt. Genereer virale inhoud om een ​​grotere boost te krijgen. Meestal is dit een video, maar het kan van alles zijn. Zelfs als uw bedrijf online is, kan offline marketing het een boost geven. T-shirts en bumperstickers kunnen u helpen bekendheid te verwerven.

Koppelingen maken met andere bedrijven en publicaties kan u een grote lift en een goedkoop bereik opleveren. Bel ten slotte koude leads. Potentiële gebruikers, influencers en mensen die van uw product genieten.